2014-08-11
Większa dynamika, mniejsze zużycie paliwa Scirocco, bestseller wśród samochodów sportowych, z nową paletą silników
- Nowy design przodu i tyłu nadwozia, seryjne diodowe światła tylne
- Nowe silniki o 20 KM mocniejsze i nawet o 19 procent oszczędniejsze
Dziesięć ważnych faktów dotyczących nowego Scirocco:
- Sześć nowych silników TSI i TDI; wszystkie silniki są teraz mocniejsze (nawet o 20 KM) i oszczędniejsze (nawet o 19 procent).
- Z podstawowymi silnikami Scirocco zużywa tylko 5,4 l/100 km (1.4 TSI, 125 KM) i 4,2 l/100 km (2.0 TDI, 150 KM).
- Przyspieszenie i prędkość maksymalna wszystkich nowych wersji Scirocco znacznie się poprawiły.
- Scirocco 2.0 TSI (180 KM) z dodatkowymi 20 KM przyspiesza do 100 km/h o 0,6 sekundy szybciej, niż poprzednik.
- Scirocco 2.0 TSI (220 KM) rozwija moment obrotowy 350 Nm, o całe 70 Nm więcej, niż jego poprzednik o mocy 210 KM.
- Scirocco R z mocą 280 KM jest najmocniejszym i najbardziej dynamicznym Scirocco w historii (0-100 km/h z DSG w 5,5 s).
- Nowy design przodu i tyłu nadwozia z nowymi reflektorami, nowymi diodowymi światłami tylnymi i nowym mechanizmem otwierania pokrywy bagażnika (uchylny znaczek VW).
- Zmodyfikowane wnętrze, seryjnie z dodatkowymi wskaźnikami nawiązującymi do pierwszego Scirocco.
- System nagłaśniający Dynaudio Excite, Blind Spot Sensor (ostrzega przed pojazdami w martwym polu widzenia) i asystent parkowania ParkAssist jako nowe rozwiązania techniczne.
- Wprowadzenie na rynek w Europie w sierpniu.
Już od kilkudziesięciu lat paletę modeli Volkswagena wzbogacają charyzmatyczne coupé. Pierwszym było Karmann Ghia Coupé w 1955 roku - stylistyczna ikona, nieustannie udoskonalana, produkowana do 1974 roku. Jeszcze w tym samym roku na rynek wszedł następca tego kultowego auta - pierwsze Scirocco. Było to nowe, dynamiczne i sportowe coupé, kosztujące mniej, niż inne sportowe samochody. W ciągu 18 lat - od 1974 do 1992 roku - wyprodukowane zostały 795.734 egzemplarze dwóch generacji Scirocco. To światowy sukces coupé. Późnym latem 2008 roku nastąpił comeback tego legendarnego samochodu sportowego w trzeciej generacji. Do końca 2013 roku zakłady Volkswagena w Palmela (Portugalia) opuściło 212.450 egzemplarzy Scirocco. Kolejny sukces. Obecnie Volkswagen prezentuje nową wersję Scirocco, udoskonaloną technicznie i stylistycznie. Nowe coupé jest zarówno szybkim autem na przejażdżki po okolicy, dynamicznym towarzyszem w drodze do pracy, wyczynowym samochodem sportowym (moc do 280 KM), sprawdzającym się na torze wyścigowym lub po prostu charyzmatycznym, wszechstronnym samochodem z dużą pokrywą bagażnika i przestrzenią bagażową o pojemności 312 litrów (1.006 litrów po złożeniu oparć tylnych foteli).
Mocniejszy - sześć silników o mocy do 280 KM
Moc większa nawet o 20 KM. Wszystkie silniki w ofercie zostały wymienione i są teraz mocniejsze i oszczędniejsze. Aktualnie moc czterech silników TSI (benzynowych) i dwóch TDI (wysokoprężnych) wynosi: 92 kW/125 KM (TSI), 110 kW/150 KM (TDI), 132 kW/180 KM (TSI), 135 kW/184 KM (TDI), 162 kW/220 KM (TSI) oraz 206 kW/280 KM (TSI w Scirocco R). Największa różnica między poprzednią a aktualną wersją dotyczy nowego Scirocco 2.0 TSI o mocy 132 kW/180 KM (plus 20 KM/wcześniej 1.4 TSI o mocy 118 kW/160 KM) oraz dysponującego teraz mocą 280 KM Scirocco R (plus 15 KM/wcześniej 195 kW/265 KM). Wraz z mocą poprawiły się także osiągi: nowa wersja 180 KM przyspiesza do 100 km/h w 7,4 s zamiast w 8,0 s; prędkość maksymalna wzrosła o 9 km/h do 227 km/h. To samo dotyczy jednostek wysokoprężnych, na przykład Scirocco 2.0 TDI o mocy 150 KM: w tym przypadku przyspieszenie poprawiło się o 0,7 s do 8,6, a prędkość maksymalna wzrosła z 207 do 215 km/h (z manualną skrzynią biegów).
Nawet o 19 procent oszczędniejsze. Sześć silników z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem należy do najnowszej generacji czterocylindrowych silników Volkswagena. Wszystkie spełniają normę emisji spalin EU6 i są nawet o 19 procent oszczędniejsze. Seryjnie wszystkie Scirocco o mocy do 162 kW/220 KM są wyposażone w system Start-Stop i wykorzystują energię hamowania (tryb rekuperacji) do ładowania akumulatora. W przypadku przekładni DSG energię oszczędza także tryb biegu jałowego (do 220 KM). Najoszczędniejszą wersją z silnikiem benzynowym jest Scirocco 1.4 TSI 125 KM - średnie zużycie paliwa to 5,4 l/100 km. Najoszczędniejszym dieslem jest Scirocco 2.0 TDI o mocy 150 KM, które zużywa 4,2 l/100 km. Mimo swojej efektywności, także dwa silniki TDI zachowują sportowy charakter Scirocco, o czym świadczą wartości przyspieszenia: 8,6 s (150 KM) i 7,5 s (184 KM) od 0 do 100 km/h.
Wyostrzony - nowy przód i tył nadwozia
Precyzyjna stylistyka. Zewnętrznym znakiem rozpoznawczym Scirocco 2014 są nowy przód z nowymi reflektorami H7 lub opcjonalnymi bi-ksenonowymi z funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów, diodowymi światłami do jazdy w dzień oraz nowy tył z seryjnymi, diodowymi światłami. Logo VW na pokrywie bagażnika uchyla się i służy jako uchwyt do otwierania pokrywy.
Wyjątkowy - nowe elementy wyposażenia
Bogatsze wnętrze. We wnętrzu, wyposażonym seryjnie w sportowe fotele i sportową, obszytą skórą kierownicę (zaadaptowaną z Golfa GTI), można znaleźć między innymi nowe materiały i kolory. Do nowych rozwiązań technicznych zaliczają się na przykład specjalnie dopasowany do Scirocco system nagłaśniający Dynaudio Excite o mocy 400 W, Blind Spot Sensor ostrzegający przed pojazdami znajdującymi się w martwym polu widzenia oraz asystent parkowania (Park Assist). Kolejną nowością są seryjne dodatkowe wskaźniki (ciśnienie doładowania, stoper, temperatura oleju), będące nawiązaniem do pierwszego Scirocco.
Scirocco dostępne na rynku w sierpniu. Volkswagen produkuje najnowsze Scirocco w portugalskim zakładzie pod Lizboną. Stamtąd sportowe auto - ze wszystkimi sześcioma wariantami silników - będzie od połowy sierpnia dostarczane do klientów w Europie. W niektórych krajach, na przykład w Niemczech, przedsprzedaż już się rozpoczęła. Krótko potem Scirocco będzie sprzedawane na kolejnych dużych rynkach, jak Chiny, Turcja, Australia, Rosja i Korea Południowa.
źródło: bank prasowy