2014-09-30
Touareg z nowym wyglądem zewnętrznym i nowymi systemami

Nowy Touareg V6 TDI o mocy 262 KM zużywa tylko 6,6 l/100 km Wygląd zewnętrzny - nowy przód i tył nadwozia, seryjne reflektory bi-ksenonowe Technika - TDI EU6 z katalizatorem SCR i funkcją "żeglowania"
Dziesięć ważnych faktów dotyczących nowego Touarega:
1. Wygląd zewnętrzny - nowa stylistyka przodu i tyłu nadwozia, nowe kolory i nowe obręcze kół.
2. Seryjnie wszystkie wersje z reflektorami bi-ksenonowymi.
3. Seryjny system automatycznego hamowania po kolizji pozwalający uniknąć kolejnych zderzeń w razie wypadku.
4. Wnętrze - nowe kolory skóry, aplikacje, przyciski i pokrętła oraz elementy obsługowe podświetlone na biało.
5. Nowe pakiety R-Line podkreślają dynamiczny charakter nadwozia i wnętrza.
6. Wersje V6 TDI z nowym katalizatorem SCR spełniają wymagania normy EU6.
7. Wszystkie Touaregi V6 TDI dysponują funkcją "żeglowania".
8. Mobilne usługi online, jak Google Earth mapping service, Google Street View oraz informacje drogowe online od zimy dostępne w Europie.
9. Udoskonalone stalowe zawieszenie daje wyczuwalnie większy komfort i zwrotność; jako opcja dostępne zawieszenie pneumatyczne.
10. Wprowadzanie nowego Touarega na europejskie rynki rozpocznie się jesienią; w Niemczech rozpoczęła się już przedsprzedaż.
Poznań, wrzesień 2014 r. - Touareg łączy w sobie komfort SUVa klasy wyższej z możliwościami pokonywania bezdroży typowymi dla samochodów terenowych. Takie połączenie wysokiej klasy Sport Utility Vehicle, a jednocześnie wytrzymałego auta terenowego, którym można objechać świat dookoła sprawia, że napędzany na wszystkie koła Touareg jest samochodem jedynym w swoim rodzaju. Teraz Volkswagen poddał modyfikacjom jego nadwozie i wprowadził udoskonalenia techniczne we wszystkich dziedzinach.
Nowego Touarega charakteryzuje nowa stylistyka przodu i tyłu karoserii, nowe systemy wspomagające, jak seryjny system automatycznego hamowania po kolizji i nowa generacja automatycznego tempomatu ACC, usługi online, znacznie oszczędniejsze i w niektórych przypadkach mocniejsze silniki V6 TDI z katalizatorem SCR i certyfikatem EU6 oraz udoskonalona konstrukcja zawieszenia.
Nowy przód i tył nadwozia. Z przodu uwagę przyciągają seryjne reflektory bi-ksenonowe o zmienionej formie; tylne światła również są nowe. W wersji Chrom & Style nowego Touarega zdobi chromowana listwa w dolnej części nadwozia. Poszerzona została także paleta lakierów o nowe kolory: niebieski Reef metalik, złoty Sand metalik, brązowy Black Oak metalik i niebieski Moonlight perłowy. Styliści nadali nowe kształty także czterem z szesnastu obręczy ze stopu metali lekkich: Arica (18 cali), Salvador (19 cali, Volkswagen R), Masafi (20 cali) i Talladega (20 cali, Volkswagen R).
Wnętrze z nowymi materiałami, kolorami i przełącznikami.OWe wnętrzu zmodyfikowane zostały między innymi typowe dla Touarega aluminiowe przełączniki, które teraz wyglądają, jakby były wycięte z jednego pełnego bloku metalu. Białe podświetlenie wszystkich przełączników i pokręteł (zamiast czerwonego) wprowadza do kabiny pasażerskiej przyjemny nastrój. Rozszerzone zostało również spektrum kolorystyki wnętrza i skóry. Z nowymi kolorami doskonale harmonizują dwie nowe aplikacje z drewna: Sapelli Mahagoni i Engineered Ebony.
Norma EU6 dla V6 TDI z funkcją "żeglowania". Podczas prac nad dalszym udoskonalaniem Touarega, inżynierowie skupili się przede wszystkim na silnikach V6 TDI, gdyż w Europie ponad 90 procent wszystkich Touaregów wyposażonych jest właśnie w jeden z silników V6 TDI. Obie sześciocylindrowe jednostki napędowe zostały zmodyfikowane i wyposażone w katalizator SCR. Dzięki "Selective Catalytic Reduction" znacznie zmniejsza się zawartość tlenków azotu w spalinach. Touaregi "4MOTION V6 TDI BlueMotion Technology" - tak brzmi ich pełne oznaczenie, z katalizatorem SCR spełniają surową normę emisji spalin EU6.
Nowością w Touaregach V6 TDI jest także funkcja "żeglowania", podczas której silnik jest odłączany od seryjnej, 8-biegowej przekładni automatycznej, a samochód wykorzystuje podczas toczenia się energię kinetyczną, co pozwala obniżyć zużycie paliwa. Aerodynamiczne modyfikacje nadwozia i podwozia oraz wprowadzenie nowych, zoptymalizowanych pod kątem oporów toczenia opon również redukują zużycie paliwa. Na przykład w wersji o mocy 150 kW (204 KM) udało się obniżyć zużycie z 7,0 do 6,6 l/100 km, co odpowiada redukcji emisji CO2 z 184 g/km do 173 g/km. Jeszcze lepiej widoczna jest różnica w przypadku mocniejszego V6 TDI, którego moc wzrosła ze 180 kW (245 KM) do 193 kW (262 KM). Mimo większej mocy zużywa on teraz 6,6 l/100 km, zamiast 7,2 l/100 km (emisja CO2 174 g/km). Zmniejszenie zużycia paliwa przez Touarega z pakietem Terrain Tech, czyli ze specjalnymi aplikacjami terenowymi i napędem na wszystkie koła z przekładnią redukcyjną, przystosowanym do szczególnie trudnych warunków terenowych, jest także dość znaczna. Nowy Touareg w tej wersji spala 6,9 l/100 km, podczas gdy jego poprzednik zużywał 7,3 l/100 km.
Modyfikacja zawieszenia i nowe systemy wspomagające. Seryjne zawieszenie stalowe zostało teraz zmodyfikowane, między innymi poprawiło się prowadzenie na zakrętach i komfort. Jako opcja dostępne jest dla Touarega zawieszenie pneumatyczne, w przypadku którego, na przykład w terenie, prześwit poprzeczny może być zwiększony nawet do 300 mm. Przy prędkości powyżej 140 km/h zawieszenie pneumatyczne automatycznie obniża nadwozie.
Infotainment z nowymi usługami online.W połączeniu z systemem radiowo - nawigacyjnym RNS 850 i przygotowaniem do instalacji telefonu komórkowego, Touareg będzie po raz pierwszy dostępny z mobilnymi usługami online. Będzie można w nim korzystać z wyszukiwarki interesujących miejsc przez Google (POI), map (Google Earth mapping service), funkcji Google Street View oraz informacji drogowych online.
Start jesienią 2014 roku. Nowy Touareg pojawi się na rynku jesienią, najpierw w Europie Zachodniej, w wersji wysokoprężnej (V6 TDI i V8 TDI) oraz jako model hybrydowy (V6 TSI plus silnik elektryczny). W Niemczech przedsprzedaż już się rozpoczęła.
źródło: bank prasowy