Podłączenie napędów pomocniczych
Seryjne przygotowanie do napędów pomocniczych.
Wszystkie silniki są seryjnie przygotowane do montażu dodatkowych agregatów. Dostępny jest także zestaw umożliwiający podłączenie sprężarek czynnika chłodniczego oraz alternatorów 14 V, 28 V i 230 V.
Przełożenia tylnej osi
Właściwe przełożenie dla każdego zadania.
Wybór przełożenia tylnej osi decyduje o optymalnym dostosowaniu Craftera do warunków użytkowania. Kto często jeździ autostradami i drogami szybkiego ruchu ma inne wymagania niż osoba poruszająca się w górzystym terenie. Dlatego Crafter oferowany jest łącznie z sześcioma przełożeniami tylnej osi: ze stosunkiem przełożenia od 3,692 : 1 do 5,1 : 1. Im wyższy stosunek, tym lepsza siła ciągu przy podjazdach i holowaniu przyczepy. Im niższy stosunek, tym mniejsze obciążenie silnika przez prędkość obrotową i tym mniejsze spalanie. Informacje o przełożeniach tylnej osi dostępnych dla poszczególnych wersji silników podane są w danych technicznych. Duży wybór umożliwia dokładne dostosowanie Craftera do indywidualnych potrzeb.
Silniki TDI z Common Rail
Silniki TDI
Silniki 2,0 l TDI o mocy 80 kW*** (300 Nm) lub 100 kW**** (340 Nm) oraz o mocy 105 kW* (340 Nm) i 120 kW** (400 Nm) są mocnymi, płynnie pracującymi jednostkami, w których paliwo jest wtryskiwane pod wysokim ciśnieniem i efektywnie spalane. Wszystkie silniki są wyposażone seryjne w filtr cząstek stałych i 6-biegową manualną skrzynię biegów.
* Crafter, silnik 2,0 l BiTDI o mocy 105 kW. Zużycie paliwa w l/100 km: w cyklu miejskim od 11,1 do 9,9; w cyklu pozamiejskim od 8,1 do 7,6; w cyklu mieszanym od 9,2 do 8,4. Emisje CO2 w g/km: w cyklu mieszanym od 242 do 221.
** Crafter, silnik 2,0 l BiTDI o mocy 120 kW. Zużycie paliwa w l/100 km: w cyklu miejskim od 10,3 do 8,9; w cyklu pozamiejskim od 7,9 do 7,0; w cyklu mieszanym od 8,4 do 7,7. Emisje CO2 w g/km: w cyklu mieszanym od 221 do 203. Klasa efektywności E do C.
*** Crafter z silnikiem 2,0 TDI o mocy 80 kW. Zużycie paliwa w l/100 km: w cyklu miejskim od 11,3 do 7,9; w cyklu pozamiejskim od 8,6 do 6,5; w cyklu mieszanym od 9,4 do 7,0. Emisje CO2 w g/km: w cyklu mieszanym od 247 do 184; klasa efektywności E do C.
**** Crafter z silnikiem 2.0 l TDI o mocy 100 kW. Zużycie paliwa w l/100 km: w cyklu miejskim od 10,8 do 7,9; w cyklu pozamiejskim od 8,6 do 6,5; w cyklu mieszanym od 9,4 do 7,0. Emisje CO2 w g/km: w cyklu mieszanym od 247 do 184; klasa efektywności E do C.
Podane wartości zostały ustalone zgodnie z zalecaną procedurą pomiarową (§ 2, nr 5, 6, 6a Pkw-EnVKV w aktualnie obowiązującej wersji). Przy określaniu emisji CO2 zgodnie z Dyrektywą 1999/94/WE nie zostały uwzględnione emisje CO2 powstające podczas produkcji i transportu paliwa lub innych nośników energii. Dane nie odnoszą się do konkretnego samochodu i nie są częścią oferty - zostały podane, aby umożliwić porównanie samochodów różnego typu. Poziom zużycia paliwa i emisji CO2 samochodu zależy nie tylko od efektywnego wykorzystania paliwa przez samochód - wpływa na to również sposób jazdy oraz inne nietechniczne czynniki. Gaz CO2 jest w głównej mierze odpowiedzialny za efekt cieplarniany. Katalog z danymi dotyczącymi zużycia paliwa oraz emisji CO2 dla wszystkich oferowanych w Polsce nowych samochodów jest dostępny nieodpłatnie w każdym salonie sprzedaży.
Klasy efektywności energetycznej grupują pojazdy na podstawie emisji CO2 z uwzględnieniem masy pustego pojazdu. Pojazdy odpowiadające wartości średniej są zaliczane do klasy D. Pojazdy uzyskujące rezultaty lepsze od średniej zaliczane są do klasy A+, A, B lub C. Samochody z wartościami gorszymi od średniej przypisywane są do klas E, F lub G.
Ekstremalnie efektywny, mocniejszy niż
kiedykolwiek.
Dla Craftera skonstruowaliśmy cztery nowoczesne silniki 2,0 l TDI.
Dzięki swojej
niewielkiej pojemności i efektywnie pracującemu systemowi Common Rail są
one wyjątkowo oszczędne.
Podłączenie napędów pomocniczych
Abyś mógł używać Craftera jako samochodu - chłodni lub pojazdu przeznaczonego do innych zadań, gama silników posiada seryjne przygotowanie do podłączenia dodatkowych napędów
SzczegółyPrzełożenia tylnej osi
Zwiększ siłę lub obniż zużycie paliwa: wybierz stosunek przełożenia tylnej osi dostosowany do Twoich wymagań i zapewniający optymalne zachowanie się podczas jazdy.
SzczegółySilniki TDI z Common Rail
Silniki TDI z Common Rail najnowszej generacji: jeszcze nigdy silniki wysokoprężne nie zużywały tak mało paliwa i nie emitowały tak mało zanieczyszczeń
Szczegóły