Pakiet długodystansowy
Najlepszy pakiet na długie trasy.
Pakiet ten pozwala zaoszczędzić paliwo każdemu, kto codziennie pokonuje długie trasy autostradami lub drogami krajowymi. Obejmuje on opony o zoptymalizowanym oporze toczenia, wskaźnik ciśnienia w oponach, tempomat oraz długie przełożenie tylnego mostu.
System Start-Stop
Oszczędność nawet 0,3 litra na 100 kilometrów.
Po zatrzymaniu pojazdu, włączeniu biegu jałowego i zwolnieniu sprzęgła system automatycznie wyłącza silnik. W zestawie wskaźników zapala się sygnalizacja MMS. Gdy kierowca wciśnie sprzęgło, silnik zostanie uruchomiony. Oszczędzający paliwo i koszty system Start-Stop jest łączony z innymi innowacjami: system zarządzania energią wyłącza nieużywane odbiorniki, aby zapobiec rozładowaniu akumulatora. Rekuperacja pozwala bezpośrednio oszczędzać paliwo dzięki specjalnej procedurze doładowywania akumulatora energią odzyskaną z procesu hamowania. Łącznie elementy tego pakietu umożliwiają obniżenie zużycia paliwa nawet o 0,3 l / 100 km.
Crafter z BlueMotion Technology
Oszczędność nawet 0,8 litra na 100 kilometrów.
System Start-Stop z systemem zarządzania energią i systemem rekuperacji został uzupełniony innymi rozwiązaniami redukującymi zużycie paliwa, takimi jak długie przełożenie tylnego mostu oraz tempomat. Wszystkie te rozwiązania pozwalają zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 0,8 l/100 km. Na przykład Crafter z BlueMotion Technology i silnikiem 120 kW* zużywa średnio tylko 7,2 l/100 km i emituje znacznie mniej CO2 (średnio 189 g/km).
* Crafter z silnikiem 2,0 l BiTDI o mocy 120 kW z BlueMotion Technology, zużycie paliwa w l/100 km: w cyklu miejskim od 8,5 do 7,8, w cyklu pozamiejskim od 7,5 do 6,7, w cyklu mieszanym od 7,9 do 7,2. Emisje CO2 w g/km: w cyklu mieszanym od 208 do 189. Klasa efektywności D do B.
Podane wartości zostały ustalone zgodnie z zalecaną procedurą pomiarową (§ 2, nr 5, 6, 6a Pkw-EnVKV w aktualnie obowiązującej wersji). Przy określaniu emisji CO2 zgodnie z Dyrektywą 1999/94/WE nie zostały uwzględnione emisje CO2 powstające podczas produkcji i transportu paliwa lub innych nośników energii. Dane nie odnoszą się do konkretnego samochodu i nie są częścią oferty - zostały podane, aby umożliwić porównanie samochodów różnego typu. Poziom zużycia paliwa i emisji CO2 samochodu zależy nie tylko od efektywnego wykorzystania paliwa przez samochód - wpływa na to również sposób jazdy oraz inne nietechniczne czynniki. Gaz CO2 jest w głównej mierze odpowiedzialny za efekt cieplarniany. Katalog z danymi dotyczącymi zużycia paliwa oraz emisji CO2 dla wszystkich oferowanych w Polsce nowych samochodów jest dostępny nieodpłatnie w każdym salonie sprzedaży.
Klasy efektywności energetycznej grupują pojazdy na podstawie emisji CO2 z uwzględnieniem masy pustego pojazdu. Pojazdy odpowiadające wartości średniej są zaliczane do klasy D. Pojazdy uzyskujące rezultaty lepsze od średniej zaliczane są do klasy A+, A, B lub C. Samochody z wartościami gorszymi od średniej przypisywane są do klas E, F lub G.
Oszczędność nawet 0,8 litra
na 100 km.
Dalsze zmniejszanie zużycia paliwa, mniejsza emisja CO2 - a mimo to wzrost
efektywności. W Crafterze z silnikiem z BlueMotion Technology udało nas się
osiągnąć ten cel.
Pakiet długodystansowy
Ten opcjonalny pakiet obejmuje między innymi opony o zoptymalizowanym oporze toczenia oraz tempomat.
SzczegółySystem Start-Stop
Opcjonalny system Start-Stop z funkcją zarządzania energią i rekuperacją automatycznie wyłącza silnik w momencie zatrzymania samochodu i obniża w ten sposób zużycie paliwa.
SzczegółyCrafter z BlueMotion Technology
W Crafterze z BlueMotion Technology zostały połączone rozwiązania zmniejszające zużycie paliwa.
Szczegóły