Adaptacyjna regulacja zawieszenia DCC
Zawieszenie dostosowane do Twoich potrzeb
Do sportowej jazdy najlepiej nadaje się sztywne zawieszenie. Do spokojnej przejażdżki potrzebujesz bardziej sprężystego ustawienia. Tryb normalny, komfortowy i sportowy - to opcje dostosowujące pojazd do dowolnego stylu jazdy i nawierzchni, jakie daje system adaptacyjnej regulacji zawieszenia DCC. Jeżeli kierowca pozostawi dobór tłumienia w gestii systemu, zawieszenie i układ wspomagania będą na bieżąco reagować na zmianę stylu jazdy i nawierzchni, uwzględniając ruchy kierownicy, przyspieszanie i hamowanie. Adaptacyjna regulacja zawieszenia DCC ułatwia prowadzenie pojazdu zależnie od stylu jazdy oraz prędkości.
Silniki
Wysokie osiągi, doskonałe zużycie paliwa
Nowe Scirocco nie rozczarowuje - mocne silniki w tym modelu to przyjemność podczas przyspieszania, a jednocześnie niskie zużycie paliwa. Do wyboru jest gama silników TSI, oferujących ogrom mocy przy niewielkiej pojemności skokowej oraz silników TDI, liderów w zakresie spalania dzięki zastosowaniu oszczędnej technologii Common Rail. Wszystkie silniki, z wyjątkiem wyjątkowo sportowej wersji Scirocco R1, są standardowo wyposażone w BlueMotion Technology, w tym system Start-Stop oraz funkcję odzyskiwania energii podczas hamowania. Po zatrzymaniu Nowego Scirocco następuje automatyczne wyłączenie silnika, co sprawia, że zużycie paliwa spada do zera. Innym sposobem na zaoszczędzenie energii jest jej odzyskiwanie. Podczas hamowania dochodzi do konwersji energii kinetycznej na energię elektryczną w prądnicy i zmagazynowania jej w akumulatorze. Tym samym, akumulator zyskuje dodatkową energię, co prowadzi do oszczędności paliwa.
1
Zużycie paliwa w l/100 km: cykl miejski 10,8 / poza miastem 6,2 / średnio 7,9; łączne emisje CO2, g/km: 185
Sygnalizacja spadku ciśnienia w oponach
Stały nadzór
Prawidłowe ciśnienie w oponach jest niezwykle istotne, ponieważ ma wpływ na bezpieczeństwo jazdy, przedłuża życie opon i pomaga w ograniczeniu zużycia paliwa. Ale kto z nas regularnie sprawdza ciśnienie w oponach? Dlatego pomocną dłoń do kierowców wyciąga sygnalizator spadku ciśnienia w oponach. System monitoruje ciśnienie przy użyciu czujników prędkości kół. Gdy spada ciśnienie, promień opony jest mniejszy, a koło obraca się szybciej mimo stałej prędkości pojazdu. Sygnalizator zapewnia większe bezpieczeństwo nieustannie monitorując ciśnienie i sygnalizując jego zmiany. Dzięki temu kierowca cały czas ma pod kontrolą stan opon.
Dwusprzęgłowa skrzynia biegów DSG
Przyspieszanie bez przeszkód
Działanie dostępnej opcjonalnie dwusprzęgłowej skrzyni biegów DSG polega na zmianie biegów bez zauważalnej utraty siły napędowej. Jak to możliwe? Dwie sekcje przekładni są naprzemiennie połączone z silnikiem. Dzięki szybkości reagowania systemu i płynnej zmianie biegów kierowca może czerpać przyjemność z tego, jak samochód sportowo przyspiesza. Wykorzystanie przycisku tiptronic dostępnego na opcjonalnej kierownicy multifunkcyjnej sprawia, że kierowca może poczuć, jakby brał udział w rajdzie samochodowym. Ale z powodzeniem można zdać się w pełni na skrzynię DSG. Nie trzeba już pamiętać o wciskaniu sprzęgła. Ale to jeszcze nie wszystko. Dwusprzęgłowa skrzynia biegów DSG daje możliwość wyboru pomiędzy dwoma trybami jazdy - trybem normalnym i sportowym. W trybie sportowym silnik może osiągać wyższe obroty zanim automatycznie wskoczy na wyższy bieg. Gdy trzeba, skrzynia szybciej też zmieni bieg na niższy. Właśnie dlatego dwusprzęgłowa skrzynia biegów DSG to idealne uzupełnienie dynamicznego charakteru Nowego Scirocco.
Funkcja jazdy na wolnym biegu
Źródło oszczędności
Szkoda byłoby zmarnować energię kinetyczną wytwarzaną przez samochód o tak sportowym charakterze. Gdy zdejmiesz nogę z gazu, funkcja jazdy na wolnym biegu sprawi, że Nowe Scirocco swobodnie zjedzie ze wzniesienia, a silnik zostanie automatycznie wyłączony. Po naciśnięciu hamulca, silnik zostaje ponownie włączony i możliwe jest wykorzystanie efektu hamowania silnikiem. Funkcja jazdy na wolnym biegu jest dostępna w standardzie dla wszystkich silników wykorzystywanych w Nowym Scirocco. Jeżeli możliwie najlepiej wykorzystasz energię kinetyczną, szybko zaoszczędzić mnóstwo paliwa - nawet pół litra na 100 kilometrów!
Okiełznana moc
Nowe Scirocco jest wyposażone w mocne silniki i najnowsze technologie,
przez co łączy sportowy charakter z wydajnością.
Adaptacyjna regulacja zawieszenia DCC
Niezależnie od tego, czy jedziesz spokojnie czy szybko - dostępna opcjonalnie funkcja adaptacyjnej regulacji zawieszenia DCC ułatwia prowadzenie pojazdu.
SzczegółySilniki
Mają moc, ale oszczędnie zużywają paliwo - takie właśnie są silniki o wysokich obrotach wyposażone w BlueMotion Technology.
SzczegółySygnalizacja spadku ciśnienia w oponach
Specjalny wskaźnik system monitoruje ciśnienie w oponach i w przypadku spadku jego wysokości natychmiast informuje kierowcę.
SzczegółyDwusprzęgłowa skrzynia biegów DSG
Bez utraty mocy - z dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG możesz przyspieszać i zmieniać biegi nie tracąc siły napędowej.
SzczegółyFunkcja jazdy na wolnym biegu
Jeżeli zdejmiesz nogę z gazu, ale nie wciśniesz hamulca, dostępna w standardzie funkcja jazdy na wolnym biegu automatycznie wyłącza sprzęgło, dzięki czemu Ty oszczędzasz paliwo.
Szczegóły