"Side Assist"

Nic Cię nie zaskoczy od tyłu.

Opcjonalny asystent zmiany pasa ruchu "Side Assist", w granicach możliwości systemu wspiera kierowcę podczas zmiany pasa ruchu na wielopasmowych drogach. System aktywuje się po przekroczeniu prędkości 30 km/h i przy użyciu czujników radarowych obserwuje ruch za nowym Touranem. Jeżeli podczas zamierzonej zmiany pasa ruchu w niewidocznym dla kierowcy obszarze radar zarejestruje inny pojazd lub jeżeli od tyłu będzie zbliżał się szybko inny samochód, system ostrzeże kierowcę diodą sygnalizacyjną w lusterku zewnętrznym. Czujniki systemu odgrywają także ważną rolę przy wyjeżdżaniu tyłem z miejsca parkingowego. System może rozpoznać pojazdy zbliżające się do określonego obszaru i ostrzec kierowcę akustycznie i nawet w razie konieczności zahamować, aby uniknąć kolizji lub zminimalizować jej skutki. W przypadku zamówienia "Side Assist Plus", częścią pakietu jest także asystent utrzymania toru jazdy "Lane Assist". W granicach możliwości systemu "Lane Assist" współpracujący z "Side Assist" zainicjuje korygujący skręt kierownicą, jeżeli kierowca będzie chciał zmienić pas ruchu a w krytycznym obszarze znajdować się będzie inny pojazd.

"System automatycznego hamowania po kolizji"

Mniej kolejnych kolizji.

Zderzenie często nie kończy się na jednym uderzeniu. W wyniku oddziaływania siły zderzenia istnieje możliwość, że któryś z uczestniczących w zderzeniu samochodów przemieści się na sąsiedni pas ruchu. System automatycznego hamowania po kolizji służy minimalizacji (w granicach możliwości systemu) niebezpieczeństwa kolejnych kolizji. Gdy dwa niezależne od siebie czujniki zarejestrują zderzenie, zainicjowane zostanie hamowanie do prędkości 10 km/h. Kierowca ma w każdej chwili możliwość zareagowania i przejęcia kontroli nad samochodem.

"Trailer Assist"

Wskaż kierunek i puść kierownicę.

Manewrowanie z przyczepą może być ciężką próbą dla cierpliwości kierowcy. Z "Trailer Assist" z pewnością jest łatwiej. Jeżeli zatrzymasz się w odpowiednim miejscu, asystent - w granicach możliwości systemu - może przejąć kontrolę nad kierownicą. Kierowca ustawia pokrętłem regulacji lusterek odpowiedni kierunek jazdy i może korygować go przez cały proces manewrowania przez "Trailer Assist". Potem wystarczy tylko zmieniać biegi, wciskać pedał przyspieszenia i hamulca. Naturalnie kierowca zawsze zachowuje kontrolę - wystarczy, że wykona ruch kierownicą, aby przerwać proces automatycznego kierowania.

XDS

Bezpiecznie po górach i dolinach.

Ciesz się przyjemnością pokonywania zakrętów. Seryjna elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS w Touranie odpowiednio przyhamowuje wewnętrzne przednie koło, by zapobiec jego poślizgowi. Poprawia to trakcję, zmniejsza tendencję do podsterowności i sprawia, że zakręty można pokonywać precyzyjniej i bardziej sportowo. A jeżeli będziesz musiał ruszyć pod górę, pomoże Ci seryjny asystent ruszania, który skutecznie zapobiega staczaniu się samochodu.

ACC & "Front Assist"

Bezpieczny dystans.

Mając odpowiedni dystans do wszystkiego żyje się dużo spokojniej. Na życzenie automatyczny tempomat ACC pomoże Ci zachować odpowiedni dystans podczas jazdy. Czujniki radarowe umieszczone z przodu nadwozia w granicach możliwości systemu monitorują obszar przed Touranem. Jeżeli odległość do jadącego z przodu samochodu jest wystarczająca, system przyspieszy aż do ustawionej prędkości maksymalnej. Jednocześnie system automatycznie dostosuje prędkość, gdy odległość od poprzedzającego samochodu zmniejszy się poniżej określonej wartości. Automatyczny tempomat ACC może być aktywny w zakresie prędkości 30 - 160 km/h i w połączeniu z przekładnią dwusprzęgłową DSG jest w stanie nawet zatrzymać Tourana i po chwili ponownie ruszyć, co jest szczególnie wygodne w przypadku mało płynnego ruchu. Jeżeli czujniki rozpoznają, że dystans do jadącego z przodu pojazdu jest krytyczny, aktywuje się system obserwacji otoczenia "Front Assist". W granicach swoich możliwości pomaga on kierowcy uniknąć najechania na innego uczestnika ruchu lub zminimalizować skutki kolizji. "Front Assist" ostrzega akustycznie i optycznie jednocześnie przygotowując hamulce nowego Tourana do ostrego hamowania. Jeżeli kierowca zahamuje ze zbyt małą siłą, system automatycznie zwiększy ciśnienie w układzie hamulcowym. W przypadku, gdy kierowca wcale nie zareaguje, system zainicjuje samoczynnie częściowe hamowanie. Także w ruchu miejskim, mimo niewielkich prędkości, czyha wiele niespodzianek. Funkcja awaryjnego hamowania w mieście jest aktywna przy prędkości poniżej 30 km/h i może - w granicach możliwości systemu - rozpoznać krytyczną odległość do jadących z przodu pojazdów. Ingerencja w układ hamulcowy zmniejsza prędkość tak, aby w idealnym przypadku uniknąć zderzenia lub przynajmniej zminimalizować jego skutki.

ParkPilot

Parkuj jak profesjonalista.

Przy parkowaniu i wyjeżdżaniu z miejsca parkingowego nie zawsze można dokładnie ocenić odległość. ParkPilot, stanowiący element wyposażenia seryjnego od wersji Comfortline, może być prawdziwym wsparciem. W ramach możliwości systemu poinformuje Ciebie akustycznie i optycznie, ile masz miejsca z przodu i z tyłu na manewrowanie. System współpracuje ze wszystkimi systemami radiowymi i nawigacyjnymi Volkswagena. Od systemu radiowego "Composition Media" można połączyć system ParkPilot z opcjonalną kamerą cofania "Rear View". Na ekranie wyświetlany jest ograniczony obszar za samochodem, leżący w zakresie widoczności kamery. Ułatwia to znacznie precyzyjne parkowanie i zaczepianie przyczepy do haka holowniczego. A jeżeli chcesz, aby ktoś zdjął z Ciebie konieczność manewrowania, wybierz opcjonalny system "Park Assist". Asystent parkowania - w granicach swoich możliwości - może samodzielnie wprowadzić samochód w luki parkingowe prostopadłe i równoległe do osi drogi i wyjechać z luk równoległych. Kierowca wciska jedynie pedał przyspieszenia i hamulca i zmienia biegi.

Pomocnicy w codziennym życiu.

Aktywna ochrona pasażerów i komfort: systemy wspomagające w nowym
Touranie ułatwiają codzienne życie i pozwalają minimalizować ryzyko
wystąpienia niebezpiecznych sytuacji.

"Side Assist"

Dostępny na życzenie system ułatwiający zmianę pasa ruchu "Side Assist" z asystentem wyjazdu z miejsca parkingowego ostrzega kierowcę przed pojazdami znajdującymi się w niewidocznym, martwym polu.

Szczegóły

"System automatycznego hamowania po kolizji"

Działa wtedy, gdy większość kierowców już nie reaguje: w razie wypadku system może zapobiec kolejnym uderzeniom lub poślizgowi.

Szczegóły

"Trailer Assist"

Uda się bez wielu prób: opcjonalny "Trailer Assist" pomaga kierowcy w manewrowaniu autem z przyczepą.

Szczegóły

XDS

Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego poprawia zachowanie się układu kierowniczego i trakcję na zakrętach. Do seryjnego wyposażenia nowego Tourana należy także asystent ruszania pod górę.

Szczegóły

ACC & "Front Assist"

Na życzenie dwóch ekspertów od zachowania odległości u Twojego boku: automatyczny tempomat ACC oraz system obserwacji otoczenia "Front Assist" z funkcją awaryjnego hamowania w mieście.

Szczegóły

ParkPilot

Nie bój się ciasnych miejsc parkingowych: opcjonalny ParkPilot zasygnalizuje Tobie, jeżeli przed lub za Touranem będą znajdować się przeszkody.

Szczegóły