Oryginalne paski rozrządu Volkswagen.Bezpieczny tor jazdy.
Pasek rozrządu znajduje się na czołowej części silnika - łączy wał korbowy oraz rozrząd. Wał rozrządu na głowicy cylindra zapewnia regularne otwieranie i zamykanie się zaworów. Paski rozrządu poddawane są działaniu bardzo niskich i wysokich temperatur oraz poważnym naprężeniom mechanicznym. Podczas okresu użytkowania pasek rozrządu odbywa niezwykle długą drogę obrotową w silniku, równą ponad sześciokrotnemu okrążeniu kuli ziemskiej!
Oryginalne paski rozrządu Volkswagen są wykonane z odpornego szkła i włókien syntetycznych. Posiadają odporną na zużycie powłokę i świetnie znoszą częste użytkowanie w najtrudniejszych warunkach.
Nawet po długim używaniu pasek rozrządu nigdy nie powinien się naciągać, gdyż to wpływa na nieprawidłową pracę zaworów silnika. Zużywa się wtedy więcej paliwa oraz emituje większą ilość CO2. Przede wszystkim jednak ryzykuje się wtedy uszkodzenie silnika. Jeżeli pasek zerwie się, tłoki wykrzywią zawory lub nawet je wyrwą. A to może oznaczać wymianę przynajmniej jednej głowicy cylindra.
W najgorszym przypadku silnik może przestać pracować. Nawet najlepszy.
Okresy wymiany paska rozrządu zależą od modelu pojazdu oraz mocy silnika. Oryginalne paski rozrządu Volkswagen działają najlepiej i najdłużej w połączeniu z Oryginalnymi krążkami napinacza Volkswagena, które utrzymują idealne napięcie paska.
Wymiana paska często łączona jest z wymianą pompy wody. Warto z tego skorzystać, by tylko raz ponieść koszty robocizny tak skomplikowanej naprawy. Ponadto komplet paska rozrządu i krążków napinacza kosztują mniej niż suma poszczególnych części.
Częstotliwość wymiany: pasek rozrządu to ulegająca zużyciu część wymagająca wymiany
w regularnych odstępach czasu od 90 000 do 210 000 km, w zależności od modelu pojazdu oraz mocy wyjściowej silnika. W przypadku zakupu używanego samochodu, w którym brakuje dokumentacji wymiany paska rozrządu, zalecamy jego wymianę. W ten sposób można wyeliminować ryzyko zerwania paska oraz związanej z tym kosztownej naprawy uszkodzenia silnika.