Od idei do programu części na wymianę.
Volkswagen wprowadził ideę wymiany części już w 1947 roku. Jej celem była oszczędność energii i materiałów. Pierwszymi oryginalnymi częściami Volkswagena pochodzącymi z wymiany były pojedyncze cylindry, pompy paliwowe, gaźniki, przekładnie kierownicze i tarcze dociskowe sprzęgła. Do tych pierwszych pięciu pozycji szybko dołączyły następne.
Od pomysłu do realizacji.Już we wrześniu 1948 roku pierwsze silniki zostały poddane renowacji w fabryce Volkswagena. Były to chłodzone powietrzem, 25-konne silniki pierwszych Garbusów. Rok później programem wymiany objęte zostały także przednie i tylne osie. Od tego momentu asortyment oryginalnych części pochodzących z wymiany cały czas rozszerzał się. To, co zaczęło się od 5 podzespołów, obejmuje dzisiaj ponad 10.000 pozycji z 47 grup produktów - począwszy od części silnika a skończywszy na elektryce.