Technologia.

Podczas obróbki części przeznaczonych na wymianę obowiązują takie same standardy jakościowe, jak przy seryjnej produkcji nowych części. Natychmiast uwzględniane są zmiany techniczne wprowadzone przez Dział Badań i Rozwoju nowych części. Nasi klienci otrzymują zatem produkty odpowiadające najnowszemu stanowi techniki. Zregenerowana część ma jakość nowej a tym samym objęta jest taką samą gwarancją przy cenie niższej nawet o pięćdziesiąt procent.

Łańcuch technologiczny.

Plazma to gaz zjonizowanych cząstek o dużej koncentracji, uważana za czwarty stan skupienia materii. W fabrykach Volkswagena powlekanie plazmowe jest stosowane podczas produkcji seryjnej silników.

Powlekanie plazmowe.

Najpierw gładź cylindra jest piaskowana w celu nadania szorstkości a następnie oczyszczana. W urządzeniu plazmowym proszek metalowy jest wtryskiwany w ogon plazmowy i topiony w temperaturze 15000 stopni Celsjusza. Płynne cząsteczki metalu są nanoszone na gładź cylindra z bardzo dużą prędkością. Warstwa ta łączy się z aluminiową powierzchnią korpusu silnika i obudowy cylindrów.
Powłoka plazmowa na gładzi cylindra zawiera mikroskopijne pory i dziurki, które podczas pracy silnika wypełniają się olejem. Niewielki opór tarcia oznacza mniejsze zużycie paliwa i mniejsze emisje spalin. Ponadto warstwa plazmowa jest bardzo odporna na ścieranie.

Przy renowacji silników ta technologia produkcji będzie stanowiła w przyszłości rewolucyjny etap rozwoju. Poprzez nakładanie materiału używany korpus może być przywrócony do oryginalnych wymiarów. Oznacza to jednocześnie możliwość zastosowania tłoków o oryginalnych wymiarach. Dzięki temu nie tylko obniżają się koszty remontu, lecz możliwa będzie także renowacja elementów, które dotychczas nie mogły być odnawiane, takich jak na przykład aluminiowe korpusy silnika.